onsdag 5 oktober 2011

Träningen igång

Mitt träningsschema är inte klart än, det måste jag fixa asap, annars blir det väl som de senaste åren att jag bara lufsar på.

Man kan träna armarna också
vid starten i Rocklunda
Måndag var det annars start för löpningen - 14,4 km i Rocklundaspåren. Första kilometrarna runt 7 minuter och näst sista på 5.43, det är nog så jag springer nu för tiden, trögt i början och riktigt skapligt mot slutet, i alla fall om det inte är längre än så här.

Tisdag provade jag Senioryoga. Rätt kul men ganska svårt, jag var helt klart sämst i klassen. Man skulle göra "Hunden, lilla barnet, krigaren". Vinkla foten i 45 grader, öppna hjärtat, sträcka ryggen, vrida hit och dit och balansera på ett ben. "Det kan alla lära sig" sa fröken. Jojo, vi får väl se. Det gick fortare än jag trodde, och jag gjorde nog alla rörelser fel, men det fina är att man knådar en del muskler och leder som inte har knådats på länge, så provar nog fler gånger. Margareta var mycket bättre i allt på det här.

Onsdag vare det som vanligt spinning. Fjärde gången för den här terminen tror jag, och nu tog jag i rätt rejält. Det här är ett bra komplement till löpningen.

Träning tre dar i rad kommer jag inte alltid att hinna med, men det känns riktigt bra i kroppen efter dom här dagarna.

Seniorzumba i morgon, eller blir det ett löparpass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar