fredag 14 oktober 2011

Träning fyra dagar av fem

Bra träning den här veckan, träningen går väldigt bra.

Måndagens styrketräning på Actic var kanske lite mesig, mer som en uppvärmning, men jag kollade av vilka maskiner jag borde öka vikterna på. Jag kommer att öka på alla, men dra ner till 12 upprepningar. Jag har kört 2*14 tidigare, men jag tror Actic-metoden säger tyngre men inga repetitioner. Tror jag.

Onsdagens spinningpass var tufft som vanligt, där bestämmer man ju själv hur trött man vill bli.

Torsdag styrketräning med nya vikterna. Jag ska köra det i ett par veckor, sen ska jag be om ett nytt program, förslag på några nya maskiner. Så spanade jag in seniorzumban men fegade ur och var inte med på det passet. Det får bli Margaretas egna grej så har jag spinningen.

Fredag blev det långjogg, 18,66 km i höstsoligt väder. Det här är det längsta jag sprungit sen Stockholm Marathon. Jag glömde vattnet, och det känns direkt på slutet, men annars gick det rätt OK. Nog kan jag springa det här och längre ändå oförberedd vilken dag som helst på året. Det är ett mål i sig med min träning att kunna vara så stark, hur många 25-åringar klarar det?    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar