torsdag 2 januari 2014

Stockholm Marathon och TCS New York City Maraton 2014

Jag har gjort det förut, nu ska det ske igen. Jag ska springa två marathon i år.

Jante, jag vet.... Det finns andra som springer både tre och fyra maror, några få springer fler än 10. Och några springer bra mycket längre än dom där futtiga 42 kilometrarna...

Nä det var dumt skrivet, så där ska jag aldrig mer skriva på den här bloggen. Jag ska springa två maror och är alldeles förskräckligt mallig om jag klarar av det. Då blir det mina maror nr 21 och 22.

Träningsläget är rätt OK, jag är bra grundtränad och har inget problem att springa 20 km men mycket återstår till att det ska bli bekvämt med 30 och 40 kilometer. Fint att det är barmark nu så att det går bra att springa. Jag har bara så lätt att bli förkyld så här års och jag törs inte springa med halsont. Efter senaste vändan för ett par veckor sen, 14 kilometer, har jag varit småvissen och det kryper i kroppen när jag ser joggingskorna stå oanvända.

Årets plan:

1. Stockholm Marathon lördagen den 31/5 då jag passar på att fylla 70 år samma dag.

2. TCS New York City Marathon söndagen 2/11

NYC-maran är tänkt att runda av och avsluta min maratonkarriär som inleddes i Stockholm söndagen 7 juni 1998, men så råkade jag se en film "The Spirit of Marathon" från Chicago 2007 och trailern till filmen med samma titel från Rom 2012 och det kanske är så att det inte går att säga redan nu att det tar slut där. En 'lömsk' reklamfilm för att få oss att vilja springa marathon som sätter sig i bakhuvudet. Men det finns inget inplanerat därefter än så länge, så är det.

Jäkla förkylning - jag är löpsugen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar