tisdag 14 januari 2014

Ny träningsidé

Löpbandet är OK när det är halt ute
Jag tränar lite som författaren och marathonlöparen Haruki Murakami i år. Nu försöker jag med ett träningspass varje dag.

I hans bok "Vad jag talar om när jag talar om löpning" skriver han om sin dagliga löpning med en träningsfri dag i veckan. Oftast springer han ung. en mil om dan alltså 6 mil i veckan. Värt att testa!

Actic Training Circuit, cirkelträning är bra för ryggen



Så jag tänker mig nåt liknande och kanske hellre 5-6 kilometer ibland än inget alls. Och så fortsätter jag med spinning en dag och cirkelträning en dag. Vilket skulle ge fyra löpardagar och två alternativa träningsdagar. Nu i vinter mens det är halt och kallt blir det löpbandet även om det är ganska trist, men det är nu som grunden läggs för mina två mål i år Acics Stockholm Marathon och TCS New York City Marathon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar