måndag 29 oktober 2012

Det bästa Jan Malmsjö gjort

Jan Malmsjö i sopsäcken
I väntan på startskottet 2002
Det är värt att notera bland oss långjoggare det jag uppmärksammade i ett blogginlägg redan 22 september 2008, Jan Malmsjös största ögonblick i hans framgångsrika karriär. I dag har Vlt en intervju med Jan Malmsjö, 80 fyllda, inför ett med honom numera väldigt sällsynt framträdande med sång och ev. något danssteg.

Där får han frågan "Vad är du särskilt stolt över i karriären?". Och han svarar "Att jag två gånger, när jag var 50 och 70 år, sprang New York City Marathon. Det är det bästa jag gjort."
På banketten efteråt


Det är jag väldigt imponerad över och kanske lite förvånad också att bland alla framgångar han haft på scenen väljer han i stället NYC Marathon. Som jag också sprungit!

Och vilken tur att han och jag inte var anmälda till årets NYC Marathon som går, eller skulle ha gått, på söndag den 4:e november. Hur kommer det att bli i år med stormarna som är på väg mot New York? Det är mycket som är osäkert i år. Det hänger på vädret...      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar