lördag 24 september 2011

Det var en gång

Nu är jag 67 år, pensionär sen länge men tränar regelbundet. Löpning, promenader och styrketräning tex. Och gärna ett spinningpass. Det här är första inlägget i min träningsblogg.

 I den här bloggen kommer jag att dokumentera erfarenheter av min träning, tider som blir allt sämre, längder jag springer etc. Och även målsättningar med träningnen, ev. skador, uppehåll och annat som påverkar min träning. Och naturligtvis från en gamlings horisont.

Du som är allergisk mot träning bör undvika den här bloggen, och du som tror du är "forever young" har nog inget heller att hämta här, men kanske du som är äldre eller du som inte riktigt kommit igång att träna än kan ha visst utbyte av den här bloggen. Och kanske någon annan också.


Hur som helst så är bloggen nu driftsatt. De första 5-10 inläggen kommer att vara historik för att sätta scenen, hur börade jag träna, vilka resultat har jag uppnått hittills etc, sen kommer bloggen mer att följa mina träningar med 2-3 inlägg per vecka, det är min plan. Jag såg ett TV-program med Björn Suneson härom dagen och han inspirerar så många med sin löpning, kanske jag i all blygsamhet också kan inspirera åtminstone någon panschis att snöra på joggingskorna. Vad vet jag, men här är mina första två tävlingar:

Debuten gjordes 18/6 1955 som elva-åring i PIF, Pojkarnas IF? Christer, segraren, hittade resultatlistan i sina gömmor. Det verkar ha varit en dramstisk sekundstrid om medaljerna.

Nästa tävling jag minns var 2,5 km i skolan med tider och prisutdelning. Patrik som var en idrottstyp vann, men jag tog en överraskande andraplats i min åldersgrupp, ingen hade räknat med mig som var minst, hade glasögon och som alltid fick stå i mål när vi spelade bandy...

Det här får markera starten för mina insatser i joggingspåret. Det kommer mera!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar