tisdag 18 mars 2014

Idag gick det för snabbt

Runt 7 minuter/kilometer är nog en bra hastighet för mig. Idag i nya skor gick det för fort.

Jag har alltid haft Acics i 2100-serien och avverkar två par på 3 år men idag testade jag ett par Adidas. Adizero tror jag dom heter. Mycket lättare än mina vanliga och så tunna att jag nästan frös lite om fötterna först i det nollgradiga vädret. Men rätt snart fick jag upp farten och värmen.
Adidas Adizero

För säkerhets skull tog jag min korta runda, 8 kilometer, och här är mina kilometertider för de första sex kilometerna:

6.55 - 6:57 - 6:54 - 6:53 - 6:34 - 6:28

Då kände jag att det började gå alldeles för fort så sjunde kilometern dämpade jag farten och kom upp på 7:26 för att dämpa ytterligare lite grann den sista biten in i mål. Det här gick för fort för mig, men det blir nog ett bra komplement för mig i min träning
att köra en lite snabbare träning ibland med dom här lätta Adidas Adizero. Så får det väl bli Acics 2100 på lite längre turer.    


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar