onsdag 12 februari 2014

Lite statistik

Eftersom träningen inför årets Stockholmsmara so far går så bra har jag satt upp ett mål för Stockholmsmaran på 4.55! Tufft mål för mig, det var länge sen jag hamnade där. Vad skulle det ge för resultat i min klass tänkte jag? I klassen 70+ 

Nu är det visserligen för det första märkligt att inse att jag tillhör den klassen, men så är det ju och när jag kollar resultaten för 2013 ser jag att min måltid skulle ge mig ett resultat runt 20 ungefär i den klassen. Och med fjolårsresultatet på 5.09 skulle jag hamna på plats 35 ungefär. Nu blev jag imponerad på mig själv! Är det inte fler i min ålder som är kvar på löparbanorna?

Några av 70+:arna som hamnade först i resultatlistan hade väldigt bra tider, en var tom under fyra timmar, så det är säkert en massa gamla elitlöpare jag kommer att tampas med, men efter dagens koll i gamla resultatlistor fick jag ännu mer råg i ryggen.  

Lördagen den 31 maj på min 70:årsdag går jag om inte för seger så i alla fall för ett toppresultat i klassen 70+ och nu ska jag vässa mitt träningsprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar