fredag 17 februari 2012

Mina joggingkläder

Inte många är så otrendiga som jag när det gäller mina joggingkläder. Jag köper nästan aldrig något nytt.

Mer än nya skor förstås, dom byter jag regelbundet. Men inte efter 100 mil som man visst ska göra, jag springer nog det tredubbla innan jag köper nya. Och då blir det alltid dom gamla vanliga, Asics 2160 som sist var uppe i 1600. Dom har bara gått 42 mil, så dom kommer att hålla hela 2012. Nästa skobyte får bli 2013 och då heter dom väl  Asics 2080 och priset har väl ökat några hundringar.

Tunna och sköna, men inte slitstarka
Kortbyxor och tröja har jag just nu rätt nya och kan vara nöjd med, men strumpor är det sämre med. Jag köpte nya igår, Newline två par för 129, men dom var alldeles för tunna, det blev hål i dom direkt idag på 17-kmrundan, så där får jag kosta på mig bättre kvalitet.

Underställ och ytterplagg får alltid hänga med för länge, men jag tänker alltid så där att "dom klarar sig ett år till", och till sist håller dom nästan inte ihop. Då köper jag nytt, billigt och otrendigt på Outleten i Avesta.

Mina byxor idag är rätt OK men matchade absolut inte jackan, som borde bytas ut, den börjar få hål i fickan. Mössan var också rätt OK, men i vantarna har innerfodret släppt så det är pyssel att få på dom. Margareta ruskar bara på huvudet när jag ger mig ut att springa i mina gamla fula kläder, och jag håller med henne, nu är det dags att byta upp sig lite.

Eller jag kanske klarar mig vintern ut med det jag har och kompletterar på outletrean i vår. Eller så duger mina  kläder ett år till... Det tål att tänka på.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar