torsdag 1 december 2011

Träningsläget

December har ofta varit min träningsstart efter en lite lat höst. Då är det ett halvår kvar till Stockholm Marathon och gott om tid att komma i form.

I år är jag skapligt igång redan nu 1:a december. Kanske jag borde ha sprungit lite mer, men det är rätt OK. Gårdagens joggingrunda gick riktigt lätt med en kilometerfart under 6 min och 30 sek. Och så är jag trogen på spinningen och styrketräningen så jag är bättre allroundtränad än tidigare år. Träningsläget är ovanligt bra.

Den här hösten har det också varit lätt att springa, det är ju fortfarande snöfritt och halkfritt med temperaturer på 5-10 grader, ibland uppåt 12.

Dagens omgång i motionshallen gick också bra, men det var oroväckande tomt med folk där. I Zumbahallen var det 25 damer, men vi "kroppsbyggare" var lätträknade. Bara 10-12 st hade orkat upp, med fler kom väl under dan kanske när jag bastat och gått hem för länge sen. Och det är rätt skönt när det är lugnt där på gymmet också.

Ny månad på jogg.se - alla åkte ner på 0 km idag. Med deras rankingsystem ligger jag på plats 47 på listan över joggare från Västerås - det finns förbättringspotential för december. Plats 20 ska jag åtminstone klättra till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar