lördag 12 november 2011

Tänja gränser

Nog tänjde jag gränserna lite mer bara för 3-4 år sen, nu känner jag nog efter lite mer.

Förra veckan fick jag ont i skinkan och gjorde träningsuppehåll - förr hade jag nog försökt träna bort det. Och kanske förvärrat skadan.

Den här veckan har jag varit lite småsnuvig, hostat på nätterna och haft en liten lätt känning i halsen. Nog hade jag förr kört på som vanligt och kanske bara förvärrat infektionen så det blivit mer långdraget.

Så tänker jag efter så har jag nog blivit lite klokare, det är dumt att tänja just dom där gränserna.

Men en annan gräns tänjer jag nästa år:

Lördag 2 juni springer jag Stockholm Marathon (anmält och betalt idag)

Lördag 14 juli springer jag Jubileumsmaran (anmält och betalt tidigare)

Två maror på en och en halv månad är väl att tänja lite på gränserna      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar