måndag 10 september 2012

Stockholm Halvmarathon

På lördag är det löpning i Stockholm igen. Stockholm Halvmarathon.  Men vi ska bara titta på.

Rätt skönt det också som omväxling. Elisabeth startar 16.05, det är henne vi i första hand ska heja på. Hennes comeback på löparbanorna efter sina barnafödslar. Klarar hon 2 timmar nu i premiären?



Halvmaran är rätt bra distans, nästan lika populärt som ett marathon men mycket lättare att springa. Jobbigt och utslagsgivande, men man behöver ju inte vara lika väl förberedd för att springa 21098 meter som att springa det dubbla.

Jag har bara sprungit två halvmaror, Stockholmsloppet 1999 på 1.54.26 och Broloppet 2000 på 1.58 har jag för mig, sen har det mest varit maror, men karriären går ju mot sitt slut, jag kanske tar upp halvmaror i stället. Och Elisabeths har fått en nystart, hon är väl snart tillbaka på maran också. Anders är nyanmäld till TEC 2013 (= 8 halvmaror i sträck) så vi har väl en löpargen i släkten.

Skeppsbron verkar vara ett bra ställe att kolla, eller blir det för mycket folk där? Äh, det är nog plats för oss också.  Nu ska jag lusläsa startlistan, men framför allt:   Heja Elisabeth!!        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar